Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Egymillió konténer utazhat majd Európa és Kína között évente

Rohamosan növekszik az Európa és Kína közötti áruforgalom vasúton, a bővülés mértéke tavaly 64 százalékot ért el. A selyemút legforgalmasabb útvonalai Oroszországon, Kazahsztánon és Belaruszon át vezetnek, a régió egységes szolgáltatója, az UTLC ERA szerint a forgalom éveken belül elérheti az évi egymillió konténert. (MN)

Az eurázsiai szélesnyomtávú vasúti útvonalon 2025-re a kezelt áruk mennyisége mintegy egymillió standard konténerre (TEU) nőhet - nyilatkozta Alexey Grom, az orosz–kazah-belorusz logisztikai szolgáltató, a United Transport and Logistics Company - Eurasian Rail Alliance (UTLC ERA) főigazgatója a Sueddeutsche.de hírportálnak. A járvány 2020-ban kiugró mértékű növekedést eredményezett a vasúti szállításban.

Ez a tendencia azt mutatja, hogy ma már nem annyira a vonatok sebességének növelésére van szükség, hanem inkább a menetrend betartására, valamint a határátkelés gyorsítására – fejtegette Grom.

Az UTLC ERA, amely az Új selyemút vasútján az összes vasúti szállítás 91 százalékáért felelős, tavaly 546 900 TEU-t szállított Európából Kínába és vissza. Ez 64 százalékos növekedést jelent 2019-hez képest.

Mindenekelőtt az orvosi készítményeket és eszközöket, valamint autó- és elektronikai alkatrészeket, illetve a hűtőfolyadékokat szállították széles nyomtávú vasúton. Pozitív hatása volt annak is, hogy Oroszország 2020 tavasza óta engedélyezi az úgynevezett szankcionált áruk, különösen a gyümölcsök, zöldségek és a kiváló minőségű élelmiszerek szállítását.

. Az Európa és Kína közötti vasúti árufuvarozás, amely minden növekedése ellenére a teljes szállítási mixnek összesen csak mintegy három százalékát teszi ki, egyre inkább kiegészíti a tengeri áruszállítást.

Bár a teherfuvar olcsóbb tengeri úton, mint vasúton, sok hétig, néha akár hónapokig is tart. A vasúti szállítás menetideje viszont egyre rövidebb, jelenleg átlagosan tizenkét nap.

A naponta indított vonatok száma növekszik. Számításba kell venni azt is, hogy a vasúti szállítás 95 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátást okoz, mint a légiáru-szállítás. Az eurázsiai vasúti folyosón működő, nyugatról és keletről szállító vállalatok számára fontos, hogy ne versenyezzenek egymással, hanem fogjanak össze – nyilatkozta Fabio Amato, az olasz Mercitalia Rail vasúttársaság alelnöke.

Az UTLC ERA adatai szerint 21 ország és 92 város kapcsolódik az eurázsiai konténerforgalomhoz. A vasút előnye különösen Németország esetében érezhető.

A Kína és Európa között közlekedő tehervonatok csaknem felének Németország a rendeltetési helye, így az ország csomópont Európa és Kína között.

A DB Cargo Eurasia, a Deutsche Bahn leányvállalata 12 ezer vonatot, összesen 200 ezer konténert szállított tavaly – 3000 vonattal többet, mint 2019-ben. A vonatok Duisburg, valamint Hamburg és a kínai gazdasági központok között, mintegy 11 ezer kilométeres útvonalon közlekednek.
(logsped)

2021.04.29.